20 Mart 2015

Hamilelikte Çatlak Kremleri

Hamilelik dönemi boyunca çocuklarımızın sağlıklı olmasını dilememizin yanı sıra türlü türlü estetik kaygılarla "Ya çatlaklarım olursa?" sorusu da çokça aklımıza takılmıştır.
Ben de o takıntılı kadınlardan biriyim.

Hamileliğimin 8. haftasından itibaren düzenli olarak çatlak kremi (daha doğrusu kremleri) kullanıyorum.
Şu an 31. hafta içerisindeyim ve şükür ki -henüz- hiç çatlağım olmadı. 

Kullandığım ürün skalası -bence- geniş olduğu için de hepsini detaylı olarak tek bir kalemde aktarmak isterim:) 


Çatlak nedir?


Çatlaklar, hamilelik gibi hızlı kilo almanın (hamilelik dışında da hızla kilo almanın ve vermenin) olduğu dönemlerde aniden esneyip gerilen ve tekrar eski haline dönen derinin bağ dokusundaki yırtılmalardan oluşur.
Çatlaklar ilk oluşumda kırmızımsı olur ve kaşınır, sonrasında açık mor, sedefli mavi gibi bir renk tonuna bürünür. Tedavi edilmezse beyaz halini alır ve iş işten geçmiş olur:)
Çatlak Kremleri, Çatlak Önleyiciler
1.Johnsson's Baby Oil
2. Burt's Bees
3. Mustela
4. Lierac
5. Palmer's
1. Johnsson's Baby Oil / Johnsson's Bebek Yağı
Johnsson's Baby Yağ
**Benim kullandığım şişe biraz hırpalandığı için internetten bulduğum görseli paylaşıyorum.**
Mühim olan çatlak oluşumuna müsait bölgelerin güzelce nemlendirilmesi olduğu için 8 - 12. haftalar arası sadece gündüzleri Johnsson's Baby Oil - Johnsson's Bebek Yağı kullandım. Sonuçta bu bir yağ olduğu için kıyafet seçimlerinizde dikkatli olmanızı öneririm ancak zaten kuruluktan korkunç bir gerginliğe ulaşan cilt 10 dakika içerisinde yağı emip, sanki nemlendirici sürülmüş hissi bırakıyor. Ancak kıyafetlerde yağ izi bırakmaz diye bir şey asla söyleyemem.

2. Burt's Bees Annelere Özel Çatlak Kremi

Burt's Bees Annelere Özel Çatlak Kremi - Mama Bee

Johnsson's Baby Oil'in ardından gündüzleri bu kremi kullanmaya başladım. Shae Yağı ve E vitaminli formülü ile % 99,0 doğallık iddiası ile aklımı çeldi diyebilirim. Kremin sürülüşü ve kullanımı çok rahat. Ciltte yağlı bir tabakalanma bırakmıyor, ayrıca emilimi çok hızlı olduğu için kıyafetlerime bulaşır mı ya da leke yapar mı riski de yok.
Burt's Bees Annelere Özel Çatlak Kremi pembe koruma bandı ile birlikte satılıyor, ürünün koruma bandını açtığınızda ise yine kutuyu kapatan bir paketleme ile karşılaşacaksınız. Eğer bunlar yoksa ürünü almayın ya da iade edin.
Burt's Bees Annelere Özel Çatlak Kremi - Mama Bee
Ürünün koruma bandı ve kapağı açılmış hali de bu şekilde gözüküyor. 
Aromatik herhangi bir kokusu bulunmuyor, bu da insanda "doğallık" algısını biraz daha kuvvetlendiriyor.
Bir kutusunun 185 gram olduğu krem, benim günde 1 kez kullanımımla 1.5 ay gibi bir süre yetiyor. Şu an 2. kutudayım.

3. Mustela Stretch Marks Double Action
Mustela Stretch Marks Double Action

Takıntılı olduğumu bilen arkadaşlarımdan birinin hediyesi olduğu için ürünün farklı bir paketlenmesi var mı bilmiyorum. Bana yanda gördüğünüz şekilde geldi ama gerçekten çok memnun kaldım.

150 gramlık kutuyu bir ay boyunca yine sadece gündüz saatlerinde kullandım. Nemlendiriciliği Burt's Bees'e kıyasla daha yoğun ve temizlik hissi uyandıran çok hoş bir kokusu var. Tendeki nemlilik hissi sabah sürdüğünüzde anca akşam geçiyor.

Eczanelerden ve çeşitli internet sitelerinden alabilirsiniz.








4. Lierac Phtolastil Jel
Lierac Phtolastil Gel
Lierac hamileliğimin 8. haftasından itibaren her akşam düzenli olarak kullandığım tek krem.
Hep 200 ml'lik en büyük boyutunu kullandım, şu an 4. kutumun ortalarındayım. Bir kutu krem 1.5 ay yetiyor. 
Görselin solunda kutulu halini görüyorsunuz, kutuda yine "ürün koruma bandı" var. Kutunun içerisinden çıkan tüp hali ise görselin sağ tarafında yer alıyor.

Lierac'ın da aromatik bir kokusu yok, tersine merhem gibi, kokusu olmayan o sadece jellere özgü kokusu var. 
Kremi elinize sürdüğünüzde jöle gibi vıcık vıcık yapışacak diye düşünüyorsunuz ama fena halde yanılıyorsunuz. Cilde sürülmesi ile emilimi sadece 3-4 dakika alıyor.
Doktorum da bu kremi önerdiği için gönül rahatlığı ile kullanıyorum.

Eczanelerden ve çeşitli internet sitelerinden alabilirsiniz ama iyi bir fiyat araştırması yapmadan almamanızı öneririm. Satılan yere göre çokça fiyat farklılığı bulunabiliyor.

5. Palmer's Tummy Butter For Stretch Marks
Palmer's Tummy Butter for Stretch Marks

Kullandığım ürünlerin açık ara en güzel kokanı... Üzerinde de yazdığı üzere, krem içeriğindeki kakao kokusundan nasibini almış. 
Kutuyu aldığınızda herhangi bir ürün koruma bandı yok, bu nedenle mağazadan alacaksanız siz de kapağını kaldırıp birisi parmaklamış mı diye bakın derim.
Zira benim aldığım yerdeki ürünlerin çoğu parmaklanmıştı, sadece en son bulduğum ürün temizdi.
Palmer's Tummy Butter for Stretch Marks
Görselde de görüldüğü üzere Palmer's Tummy Butter bir kremden ziyade bir merhem. Krem gibi akışkan bir yapısı yok ama kesinlikle inanılmaz nemlendirici.
Elimdeki Burt's Bees bittiğinde bunu kullanacağım. Şu ana kadar bir kez denedim ve sonuç çok başarılı idi. Ne kıyafetime bir bulaşma yaptı, ne de cilt tarafından emiliminde sorun oldu. Tek kötü yanı o kadar güzel kokuyor ki; insanın canı çikolata istiyor:)


Önemli Notlar:
1. Hamilelik döneminde cilt gerçekten çok kuru oluyormuş. Ne sürerseniz sürün, cilt o ürünü sünger gibi emiyor.
2. Sadece göbeğinize değil, kilo almaya ve genişleme müsait tüm bölgelere kremi uygulayın. Ben göbeğimin yanı sıra göğüslerim, belim ve baldır bölgeme de uyguluyorum.
3. Alerjik bir yapınız varsa, cilt doktorunuza danışın.
4. Alışverişlerinizi internet üzerinden yapıyorsanız, güvenilir sitelerden alışveriş yapmaya özen gösterin. Cildimize sürdüğümüz ürün şakaya gelmez!

kremgilli abt


instagram: anlamiko

2 yorum :

  1. bende mustela'nın yağı var çok memnun kaldım, göbişimde çatlak olmadı hiç, biraz basenlerimde oldu zaten genelde orda çıkıyor bizim yaramaz çatlaklar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de henüz olmadı ama artık olana da "anneliğin şanındandır" der geçerim:)

      Sil