29 Ağustos 2014

Temiz Beslenme | Clean Eating Nedir?

Aslında "Temiz Beslenme" yazısını blogumu açtığım Mayıs ayından beri yazmak istiyordum ama nedendir bilinmez bu zamana kadar sarktı.

Daha önce de söylemiştim, ben "sağlıklı beslenme takıntısı" olan bir insanım. 1.5 yıldan beri de temiz beslenmeye ve beslenme tercihlerimi bu yönde geliştirmeye çalışıyorum.


Temiz Beslenme | Clean Eating nedir?


En yalın ifade ile temiz beslenme mümkün olduğunca doğal besinler tüketmek anlamına geliyor. Yani rafine, işlenmiş ve ambalajlı ürünleri beslenme düzeninizden çıkartıp, o besinlerin yerini taze ve doğal gıdalar ile değiştirmeniz gerekiyor.

İlk başta kulağa ürkütücü geldiğinin farkındayım. Hele yemeğe alıştığımız lezzetli ama yapay gıdaları bırakıp tamamen doğal bir beslenme düzenine geçmek gerçekten çok zor. 
Ama imkansız değil.

İnsanoğlu her şeye alışmıyor mu? Neden vücudumuz da alışmasın? Tek ihtiyacımız olan şey biraz direnç... sonrası inanın çorap söküğü gibi geliyor.

Ben şahsen temiz beslenme düzenine geçtiğim günden beri kendimi daha iyi hissediyorum. Yıllardır yaptığım sporun etkilerini artık gözle görülür şekilde görmeye başladığımı ya da spor esnasındaki dayanıklılığımın % 100 oranında arttığını bilmem söylememe gerek var mı? Kısacası daha sağlıklı hissediyorum ve daha iyi görünüyorum.

MimE'ın Temiz Beslenme | Clean Eating Adımları

1. Güne sağlıklı bir kahvaltı ile başlamak: Atlanmaması gereken, en önemli öğün.
2. Günde 5 - 6 öğün beslenmek: 3 ana, 2 ara öğün olarak beslenmeye özen gösteriyorum. Amaç sürekli yemek yiyip mideyi şişirmek değil, az ama öz yiyerek beslenme düzenini oturtmak. 
3. Öğün atlamamak: Atlanan öğünlerden sonraki gelen öğünde yemeğe saldırmamak ve sonuç olarak çok yemek yemeyi önlemek için yapılmalı. Çantadaki bir elma, bir poşet kuru kayısı ya da bademin kime ne zararı olabilir?
4. Günde en az 1,5 litre su içmek: En yalın ifadesi ile doğal detox yöntemi. Güne bir bardak su içerek başlarsanız metabolizmanızı da hızlandırmış olursunuz. Tercihim -spor yapışıma paralel olarak- günde 2 - 2,5 litre su tüketimi. 
5.  İşlenmemiş, saf ve doğal gıdalar tüketmek & ürün etiketi okumak: Ürün etiketleri ile arkadaş oldum ve fark ettiğim bir şey var ki; temiz gıdaların içerikleri hep kısacık... 
6. Sağlıklı ve doğal yağları tüketmek: Yemeklerde daimi olarak tereyağ ve zeytinyağı kullanımı. Ayçiçek yağına ve doğal olarak kızartmalara elveda! 
7. Tuzu azaltmak: Tercihim kaya tuzu tüketiminden yana.
Ne dersiniz? Sizce de olur mu?




4 yorum :

  1. ben de hepsini uygulamayı başarabilsem keşke...

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. İlk başta sinir bozucu derecede zor olduğunun farkındayım ama kendine 15 günlük ya da 1 aylık zaman periyotları belirleyip teker teker uygulamaya başlarsan sistem bir şekilde oturuyor:)

      Sil
  2. ben de hemen bu amaçla başlıyorum 1 hafta gayet iyi giderken 8. gün kendimi çikolatalar, gofretler içinde buluyorum bugün olduğu gibi. Sonra pişmanlıklar, yarın tekrar başlıyorumlar... böyle bir kısır döngü :|

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Temiz beslenme düzeninde çikolata bir yasak değil... Sadece rafine şekerden üretilen tatlılar önerilmiyor (ne yazık ki gofret dahil:(( )
      Örneğin ben Türk kahvesi yanında bir parça bitter çikolata yiyorum:)

      Sil