9 Nisan 2017

"To Go" Kahvaltı Önerileri

"to go" yani kabaca "al ve çık" tabiri sanırım hayatımıza ülkemizde mantar gibi açılan kahve zincirleri ile girdi.
Artık kupalar ya da cam bardaklardan ziyade kova gibi karton bardaklarda içmeye başladık kahvemizi hatta çayımızı. (ki bu bir eleştiri değil, bir durum analizidir)
Kültürel olarak aslında bize oldukça uzak bir kavram olmasına karşılık (çünkü hepimiz çayımızı ince bellide keyifle içmeyi seven insanlarız, birbirimizi kandırmayalım:)), çok hızla adapte olduk bu düzene. Hatta benim gibi bir kısım da evde kahvaltı edemediği ya da yemek yiyemediği durumlar için kendi menülerini oluşturmaya ve sefer tası taşıma kültürünü farklı bir forma sokmaya başladı.


Benim to go kahvaltılarım ise genelde şöyle oluyor.


 Chia Pudding:

Servis için minik cam kaplardan aldım, plastikte yoğurt gibi şeyleri tüketmekten hazzetmediğim için bu kapaklı camlar ideal oluyor.

Yoğurdun içerisine bir gece önceden 3 tatlı kaşığı chia tohumu koyuyorum (günlük 2 yemek kaşığından fazlası zaten önerilmiyor). Sabaha kadar chialar yoğurdun içerisinde şişmiş ve jölemsi kıvamını almış oluyor. Chia puddingi pek tabii süt ile de hazırlayabilirsiniz ama ben süt ilaveli kıvamını pek sevmiyorum, tercih sizin:)

Evden çıkmadan da üzerine dondurulmuş çilek ve biraz tatlandırması için evde hazırladığım granoladan ekliyorum.

Granolamın içerisinde bal ve tahin olduğu için ekstra başka bir tatlandırıcıya gerek duymuyorum.

Not: Granola tek başına zaten yeterince kalorili bir gıda olduğu için minik porsiyonlar halinde tüketmekte fayda var.






Granola Cups:

Adından da anlaşılacağı üzere granola ekleyerek hazırladığım ve en keyif alarak tükettiğim kahvaltılardan biri.

Hazırlaması çok pratik. Toplam 3 dakika sürmüyordur inanın.

Yine baş rolde yoğurt var!
İçerisine 1,5 - 2 silme yemek kaşığı ev yapımı granola ekliyorum.

Ev yapımı olduğunun altını her seferinde çiziyorum çünkü benim yaptığım granolada yok yok! Tam burada da anlatmıştım, içeriğini her seferinde kendime göre şekillendirsem de artık tereyağı koymadan yapsam da, ana hatları ile içeriği budur.

Granolanın içinde yeterince tatlandırıcı malzeme olduğu için de dengelemesi için frambuaz ekliyorum. Ekşi ve tatlı dengesi bu şekilde doyurucu bir lezzet bırakıyor damağımda.

Afiyet olsun!


* Görseller Instagram hesabıma ait olup, kullanıcı adım @anlamiko'dur.

3 yorum :

  1. Neden hep başrolde yoğurt? Çünkü içine koyulan bu lezzetli meyvelerin şekerlerini en güzel yoğurtla dengelenebiliyor :)
    Bu arada takipteyim. ÇEKİLİŞİME ve bloguma beklerim.

    makyajbox.blogspot.com ve berilcimcime.blogspot.com

    Desteğin için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Beklediğim yazı gelmiş :) İlk tarif bizimkine benzer; sadece bir şey söyleyeceğim; geçen şef olan bir arkadaşım chia konulan besinin kıvamının katı değil de muhallebi gibi olmasına dikkat etmemizi söyledi. Aksi takdirde vücuttaki suyu da tutuyormuş ve kabızlığa da neden olabiliyormuş. Deneme yanılma yöntemiyle kıvamı ayarlayabilirsiniz, dedi; yani şu kadar yoğurda şu kadar chia gibi bir ölçüsü yok, dolaptan çıkınca katı olmayacakmış kısacası.
    Ben hemen granola tarifine yeniden bakıp haftasonu da bir deneyeyim bari. Ev yapımı olan şeylerin tadı bir başka (tabii ki daha da güvenli).
    Öptüm çok!

    YanıtlaSil