10 Temmuz 2015

Bunlar Hep Süt Lobisi! - Emziren Annelere Öneriler

İtiraf ediyorum!
Ben bildiğiniz takıntılıymışım, süt olsun diye yapmadığım kalmadı resmen:)

Çocukları dünyaya geldiğinde benim gibi olan çok kadın var. Biliyorum.
Ben doğumdan (ki siz siz olun bunu doğumdan önce yapın) sonra bu konuyu bayağı araştırdım, Çocuğunu emzirme konusunda kararlı kişiler için de tek bir yazıda paylaşayım istedim.

Neler yapıyorum?





1- Bir klasik ile başlıyoruz... Bol bol su (yaklaşık 3 - 4 litre) içiyorum. Emzirmek zaten başlı başına bir efor sebebi. Deli gibi terliyorsunuz. Ben ki çılgın spor yapan insan, yarım saat emzirdiğimde attığım teri 40 derecede bisiklete binsem atamam sanırım.
Bu arada "tatlı ye, sütün olsun" derler ya, kanıp da kendinizi şerbet cennetine sokmayın. Zira tatlı yiyince insan susayıp, su içtiği için süt oluyor. Başka bir şey değil.

2- Rezene - Anason - Kimyon çayı içiyorum. Aynı miktarda aktardan aldığım tohumları yine aynı oranda karıştırıp, minik bir demlikte 10 - 15 dakika demledikten sonra içiyorum. Hem süt yapıyor, hem çocuğu sakinleştiriyor, hem de gazı engelliyor. Sabah, öğlen, akşam olmak üzere günde toplam 3 öğün içmeniz yeterli.

3- Lactamil - Emziren Anneler İçin Anne Sütü. Bu çok süt yapıyor mu emin değilim ama muhallebimsi / sahlebimsi tadı güzel. Sabahları kahvaltı etmeye vakit bulamadığımda ya da sabaha karşı emzirme sonrası açlığıma iyi geliyor.

4- Humana Still-Tee: Yine tadı güzelgillerden bir destek ürünü. Sıcak ya da soğuk içebiliyorsunuz. Tadı güzel olduğu ve emziren bir anne olarak asitli falan şeyler içemediğim için sıcak havalarda iyi gidiyor.

5- Kuru dut ve hurma: Muhteşem bir ara öğün seçeneği. Tatlı olduklarından üzerine lıkır lıkır su içiyorsunuz ve (bence) hoop 1. maddeye geri dönmüş oluyoruz.

6- Un helvası: İşte bu seçenek benim gerçekten çok çok çok şaşırdığım bir süt artırma yöntemi oldu.
Instagram'a (@motionismyemotion) koyduğum bir fotoğraf üzerine deneyimli anne Başak'cığımın yorumlarından sonra evde un helvası yaptırdım ve bingo! Sonuç gerçekten olumlu. Bir deneyin benden söylemesi.

7- Promalt Alkolsüz Malt İçeceği: Süt artırımında ne kadar etkili olduğunu kestiremediğim ürünlerden biri. Ne söylesem yalan olur şimdi? Ama bu aralar şu herkesin dilindeki MamiPower'ı deneyeceğim bir de...


Bunların yanı sıra en önemli kür sanırım moral... Başka bir şey değil.

ÖNEMLİ NOT: Bunların hepsini yapıyorsun da, güldür güldür tesis kuracak halde misin diye sorun. Yanıtım hala hayır olacak. Denemeden bilemem diyerek, her şeyi deniyorum işte.
Maksat süt olsun. :)

Sevgiler,

anlam

2 yorum :

  1. :) Ben de incir yerdim.. bulgur...
    ve yeşillik..
    şükür 27. ay bıraktım..
    pozitiflik en önemlisi..yani moral..dilerim istediğin kadar sütün olur ve mındık sağlıkla büyür ..
    sevgilerimle
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın... en önemlisi ve -belki de en zoru- moral:)

      Sil