6 Kasım 2014

Kış Aylarında Bağışıklık Sistemini Güçlendirmenin Yolu Sebzelerden Geçiyor





Kış geliyor ve ben şimdiden ilk nezlemi atlattım bile...

Peki kışın bağışıklı sistemini güçlendirmek için ne yapmalı?

1. Yeşil yapraklı sebzeler ile barışın!

- Bol miktarda C vitamini içeren yeşilbiber, maydanoz, tere, roka, karnabahar, ıspanak, kuşburnu gibi besinler tüketmeye özen göstermemizin zamanı geldi bile; çünkü C vitamini vücuttan zararlı maddelerin atılmasını sağlayarak savunma sistemini güçlendirir. 
- Ispanak, içerdiği C, E ve B grubu vitaminler ve demir, magnezyum, fosfor, iyot mineralleri sayesinde bağışıklığı kuvvetlendirmekte ve soğuk algınlığına karşı korur.. 
- Pırasa (ki ben hiç yemem / çok ayıp MimE!) C, K, B vitaminlerini, potasyum, kalsiyum, manganez, kükürt, bakır,  iyot minerallerini içerir. Bağırsakları yumuşatarak kabızlığı giderir. 

2. Daha çok kereviz!


- A, B, C vitaminleri bakımından zengindir.
- Fosfor, çinko, bakır, selenyum minerallerini içerir.
- Bağışıklığı kuvvetlendirmekte ve gaz gidermede etkilidir.
- Antioksidan etkisi olan “fitalid” adlı madde içerir ve bundan dolayıdır ki, kandaki stres hormonunu azaltıcı etkisi ile hipertansiyon ve kolesterol dengelenmektedir.






3. Lahana vücut direncini artırıyor
- B, C, E vitaminlerinden ve potasyum, kalsiyum, kükürt, demir, bakır, magnezyum gibi minerallerden zengindir.
- İdrar söktürücüdür ve içerdiği yüksek posa sayesinde kabızlığı giderici etkisi vardır.







4. Her mevsim brokoli!
- Beta karoten bakımından zengindir.
- B1, C vitaminlerinden zengin ve kalsiyum, kükürt, potasyum, selenyum minerallerini içermektedir.
- Brokoli lif oranı yüksektir.
- Çorbası da çok güzel olur, üzerine zeytinyağı ve limon gezdirilmiş haşlaması da:)










Şimdi bunları güzel güzel yazdın, peki sen yiyor musun? diye sorarsanız; yanıtım çok basit: Pişmiş karnabahar, pırasa, ıspanak ve kereviz ile yıldızım hiç barışmadı benim.
Bu nedenle de ıspanak ve kerevizi çiğ olarak salata içinde tüketiyorum.
Mesela;
- Yaptığım yeşil salatanın içine ıspanak da doğruyorum ve tadı çok lezzetli oluyor.
- Kereviz ise rendeledikten sonra sarımsaklı yoğurtla karıştırıp afiyetle yiyorum.

Ama diğer ikisi... 
Yok ben almayayım.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder