2 Mayıs 2015

Film Meydan Okuması | 13. Gün

13.Gün - En iyi kitap uyarlaması sizce hangisi?


Of Mice and Man - Fareler ve İnsanlar


Yapım: 1992 - ABD
Tür: Drama
Süre:115 Dak.
Yönetmen: Gary Sinise
Senaryo:  John Steinbeck (roman), Horton Foote(senaryo)
Oyuncular:    John MalkovichGary SiniseRay Walston
IMDB Puanı: 7,6/10

John Steinbeck'in aynı isimli romanının uyarlaması. Biri yavaş akıllı iki çiftlik işçisinin Büyük Bunalım'a karşı gelmelerinin ve kendi Amerikan Rüyalarının peşinden koşmalarının hikayesi.


MimE Notu: Benim en sevdiğim kitaplardan biri olan Fareler ve İnsanlar'ın filmini lisedeki saygıdeğer hocam rahmetli Dicle Öldürülenoğlu'nun önerisi ile izledim.
Kitabı da Dicle Hocam'ın engin yönlendirmesi ile okumuş biri olarak (Literature derslerimizden birinde okumuştuk), Amerikan ekonomisini derinden sarsan Büyük Bunalım'ı tam anlamı ile sindirdiğimi düşünüyorum, konuya tam hakim olmasam kitaba ve de filme de hakim olamazdım sanırım. 

Filmin yarım akıllısı Lennie Small rolünde John Malkovic, onu hem koruyan ve hem de hayallerini gerçekleştirmeye çalışan çiftlik işçisi George Milton rolünde Gary Sinise'ı görüyoruz.
Yine o sadece gözlerle oynanan, dolaysız, güçlü ve zarif oyunculuklar...

Baştan sona dolaysız, süssüz, yalın anlatımlarla kitabı tamamen seyirciye yansıtan bir film. Sanki film değil de 115 dakikalık bir tiyatro oyunu izlediğiniz...

** Sırf bu filme olan zaafım yüzünden Gary Sinise'ın CSI:NY'ını izlemekten hep uzak durdum.** 

2 yorum :

  1. izleyeceğim en kısa sürede, John Steinback'ın Gazap Üzümleri kitabı da benim favorim.

    YanıtlaSil
  2. Fareler Ve İnsanlar etkilendiğim kitaplardandır. Filmine önyargıyla yaklaşmıştım çünkü kitapları olan filmlerden pek tatmin olmuyordum genel olarak..ama bu filmden çok etkilendim ve beğenmiştim
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil