27 Eylül 2016

Diyet Kabak ve Havuç Salatası

 Bizim evde diyet bir yemek pişiyorsa, onun 16 aylık aylık kızımız tarafından da yenebilecek şekilde besleyici olmasına dikkat ediyoruz.

Bu nedenle bu salatayı çok seviyorum.
Yapması basit, yemesi keyifli.




Malzemeler:

- 2 adet kabak
- 2 adet havuç
- Yarım demet dereotu
- 6 yemek kaşığı yoğurt (benim tercihim ev yoğurdu)
- Yarım diş sarımsak
- Ceviz





Havuç ve kabağı rendenin ince tarafı ile rendeledikten sonra, hafifçe ısınmış tavada çok az pişirdim ve soğumaya bıraktım. 
Bir kapta yoğurt ve ezilmiş sarımsağı biraz tuz ile karıştırdıktan sonra, az pişmiş havuç ve kabakları yoğurda ekledim. İçine ince kıyılmış dereotu ve ince çekilmiş cevizi de  koyduktan sonra... salatam hazır.







Not: Salata bu hali ile yani ev yoğurdu ile yapıldığı için kıvamı biraz akışkan olabiliyor. Arzuya göre süzme yoğurt, hatta seviyorsanız mayonez bile ekleyebilirsiniz.

1 yorum :

  1. Ay resmen canım çekti Anlam, ellerine sağlık!!! Yazayım bir kenara, hem pratik hem lezzetli! Sevgiler :)

    YanıtlaSil