27 Temmuz 2017

İzledim | Dizi: Taboo

Taboo



Yapım: 2017 - İngiltere
Tür: Aksiyon, Mistik
Süre: 59 Dak.
Yapım (Creator): Chips HardyTom HardySteven Knight
Oyuncular:  Tom Hardy, Leo Bill, OOna Chaplin
IMDB Puanı: 8,7 / 10

Maceraperest James Keziah Delaney'in babasının kurduğu nakliyat şirketini tekrar hayata geçirmek için Londra'ya geri dönüşünün ve mevcut duruma karşı çıkışının hikayesi.




2017 yılının Ocak ayında izleyici ile buluşan dizinin, sezonun ilk başında sadece 8 bölümün ardından final yapacağı açıklanmıştı. Ancak yapımcılar Taboo'nun favori diziler arasına girmesini kaçırılmayacak bir fırsat olarak görmüş olacak ki; sezonun ortalarında dizinin 2. sezon anlaşmasının yapıldığı açıklandı ve benim gibi Taboo severlerin yüreğine su serpti.


Taboo konusu itibari ile oldukça mistik güçlere sahip bir adamın, hem annesinin öcünü almak, hem de babasından gelen mirası geri almak için verdiği savaşı anlatıyor. Buradaki savaştan ana karakterin yani Tom Hardy tarafından canlandırılan James Keziah Delaney'in verdiği naif, kibar ve iyimser bir savaş sonucu çıkmasın lütfen. 1800'lü yılların İngiltere'sinde emperyalist düzen, kölelik sistemi, hırsızlık, hukuksuzluk ve zorbalığa karşı gelişten bahsediyoruz. Ortaya çıkan durumda da oldukça agresif, akılcı ve zaman zaman da bel altı bir yaklaşım söz konusu.




Dizi ekrana taşıdığı dönem ve konunun ağırlığına paralel olarak kasvetli sayılabilecek renklendirmelerle filtrelenmiş ya da çekilmiş durumda. Yalnız bana kalırsa bu izleyicinin içini sıkmıyor, tam tersine konunun içine daha iyi girmenizi sağlıyor.

Renklendirmenin gücü demişken, makyajın gücü üzerine 1 - 2 satır yazmamak olmaz.
İlk izlediğim andan itibaren aklıma "bu kim?" sorusunu düşüren, İngiltere Kralı rolünde izlediğimiz beyefendinin makyajı tek kelime ile olağanüstü. Oyunculuğuna laf etmek ise hiç haddim değil zaten.


Evet, kendisi Sherlock'ta  Mycroft Holmes karakteri ile izlediğimiz Mark Gatiss'den başkası değil!



Şu ana kadar anlattıklarımdan da anlamışsınızdır. Ben bu diziyi çok severek izledim ve 2. sezonunu büyük bir heyecan ile bekliyorum.

Taboo'dan bu kadar büyük keyif almamın nedeni tabii ki sadece oyuncuların ve yapımın başarısı, görüntü ve senaryonun kalitesi değil. Onların çok büyük artısı olmakla birlikte Tom Hardy'nin büyük bir hayranı olan bendeniz, kendisi üzerine çuval geçirse (ki dizinin bazı yerlerinde sadece çuval giyiyor) yine de izlerim.

Neredeyse tüm filmlerini izledikten sonra da aynı yorumu yapıyorum. Her rolün hakkını muazzam veren, muhteşem bir oyuncu olduğunu düşünüyorum. Rol aldığı bazı yapımları beğenmesem de, oyunculuğu hakkındaki fikirlerim baki kalıyor.



Bunu çok söylemem ama....
Tavsiyemdir.
Taboo'yu izleyiniz.

4 yorum :

  1. Afişi dikkatimi çekmişti ama acaba çok karanlık bir atmosferi var mı diye elim girmemişti izlemeye. Bir ara göz atayım öyleyse. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de ilk biraz tedirgin etmişti ama çok iyi çıktı.

      Sil
  2. Tom Hardy'nin oynadığı başka bir dizi öğrenmiştim ama nedense internette bulamamıştım bölümlerini. Bunu da merak ediyordum yazıdan sonra hemen başlıcam çok teşekkürler <3

    YanıtlaSil