26 Temmuz 2017

İzledim | Film: Ghost in the Shell

Ghost in the Shell - Kabuktaki Hayalet



Yapım: 2017 - ABD
Tür: Aksiyon, Bilim Kurgu
Süre: 107 Dak.
Yönetmen: Rupert Sanders
Yazar: Shirow Masamune (anime), Jamie Moss (senaryo), William Wheeler (senaryo), Ehren Kruger (senaryo)
Oyuncular:  Scarlett JohanssonPilou AsbækTakeshi Kitano
IMDB Puanı: 6,5 / 10

Ruhu yani hayaleti olan ve gerçek insan beyni kullanılarak üretilen robotun, siber suçlarla mücadele eden ekibin başı olarak yapay zekaya dair önemli bilgileri çalmaya çabalayan suçlu ile mücadelesi.





Yakın gelecekte geçen filmde, insan beyni kullanılarak üretilmiş robotun hem suçlularla savaşmasını hem de kendi geçmişini bulmaya çalışırkenki ikilemi anlatılıyor. Beyni ve hatıraları ruh / hayalet yani ghost, cyborg ise bedeni yani kabuğudur. Filmin ismi de bu yüzden Ghost in the Shell'dir yani ruh kabukta saklanır. Kabuk ölebilir ama ruh hep yaşar.



Scarlet Johansson Marvel'ınNatasha Romanoff karakterinden sonra bu tarz aksiyon filmlerinin aranılan yüzü oldu resmen. Ghost in the Shell yani Kabuktaki Hayalet filminde de kendisini filmin baş rolünde Major karakterinde izliyoruz.



1995 yapımı Ghost in the Shell adlı animenin aynı adlı uyarlaması olan filmin, beyaz perdeye aktarıldığında nasıl olacağı konusunda 2000'li yılların başında animeyi izlemiş biri olarak benim de endişelerim vardı. Ancak hem kadro, hem de efektler itibari ile benim beklentimi karşıladığını söyleyebilirim.


Tabii ki ruh ve robot karmaşası animede olduğu gibi sindirilerek verilememiş; filmde karakterin o ikilemini görüyoruz ama animedeki gibi tam içimize işlemiyor. Ama bu hali ile bile, hele ki animeden filme uyarlama çok zorken, başarılı bir iş ortaya çıktığını düşünüyorum.

Bu kısmın ilgi çekiciliğini animeyi izlemeyenler tam kavramayabilir. Filmin ilk sahnesi yani Major karakterinin kendini binanın tepesinden atışı, animenin ilk sahnesi ile birebir aynı. Ayrıca karakterin yüzündeki ifadesizlik, Major'ın meşhur ten rengi kostümünün duruşu, o erkeksi ve kabadayı vari yürüyüşü ile vücut dili kullanımı Scarlet Johansson'un dersini çok iyi çalıştığı hissi yarattı bende. Filmi şansınız varsa 3 boyutlu olarak ve animeyi izlemeden izlemenin daha çok keyif vereceği kanısındayım.



Bu dip notu vermeden geçmek istemem.
Devasa fiziği ile Batou karakteri ile izlediğimiz Pilou Asbæk için "acaba bu adamı nerede gördük?" diyenler varsa...


Game of Thrones Euron Greyjoy diyorum!

6 yorum :

  1. Animesini izleyeli daha birkaç ay oluyor. Üzerinden biraz zaman geçince yeni versiyonunu da izlemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ruhu yani duyguları olan robotlar. Film zamanından kaynaklı olarak artık ütopik değil. Çünkü günümüzde belli duyguları yaşayabilen robotlar yapıldı.
    Kabuğun ölüp ruhun yaşaması insanoğlu için hayırlı mıdır yoksa hayırsız mıdır? Bunu zaman gösterir.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. yahu ben bir anime manyağı olarak bunun animesini bir türlü izleyemedim. Ama filmi çok beğendim.

    Bu arada bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence anime izlemeye bu filmle başlamalı, en azından benim manga serüvenim bu şekilde başlamıştı.

      Sil