4 Ağustos 2017

Gezi Notları | Halkidiki & Thassos - 2

Uzun bir tatile, uzun bir yazı dizisi ile devam ediyorum. Halkidiki ve Thassos tatilimizin ilk 2 gününün rotasını buradan okuyabilirsiniz.

3. GÜN: Halkidiki'deki 3. günümüzü bu sefer Sithonia Bölgesi'nde yer alan ve neredeyse her gezi rehberinde okuduğumuz Orange Beach'te geçirmeyi planlamıştık.
Ama minik kızımızın bir önceki gece ateşi çıktığı ve bir elimizde ateş düşürücü, bir elimizde derece ile sabahı sabah ettiğimiz için -doğal olarak- denize gitmek istemedik. Su kuşu olan bir çocuğu kim denizden ayrı tutabilir/tutmak isteyebilir ki?

Şansımıza o gün hava da birden döndü, güneş eksilmedi ama kum fırtınası ile birlikte denizi kaldıran ve canım turkuaz denizi çamur rengine dönüştüren bir hale büründü.

O zaman biz de Ata'mızı ziyarete gidelim dedik.
Merhaba Selanik!

Selanik

Selanik'te gezerken sanki İzmir'de Kordon'da yürüdüğümü hissettim. Sahil şeridinden şehrin içine doğru ilerlerken (iş çıkışı olduğunu varsaydığımız saatlerde) neredeyse tüm restoran/barlar doluydu. Herkes elinde kahvesi ya da içkisi ile derin bir sohbetteydi sahile karşı.

Ara sokaklardaki kafe/barların haftanın ilk iş gününde dolu olmasına çok şaşırdım. Her yerin ağaçlara bezenmiş olmasına, ağaçların sokaklara göre değil, sokakların ağaçlara göre inşa edilmesine ise hayran kaldım.

Sahil kısmından yokuş yukarı doğru, dolana dolana ve şehri sindire sindire Atatürk Evi'ne ulaştık.

Ata'm bizi "Hoş geldiniz" diyerek karşıladı.
Günlerden Pazartesi olmasına ve müzenin o gün kapalı olduğunu bilmemize rağmen; müzenin dışarısından da olsa kızımızla ziyarete gelmiş olmak bizi çok mutlu etti.
Her şeyde bir hayır vardı işte... Çok da takılmamak lazımdı.

Atatürk Evi - Selanik

Atatürk Evi, Mustafa Kemal Atatürk'ün 1881 yılında doğduğu, çocukluk ve gençlik günlerinin bir kısmını geçirdiği ev olup, bugün müze olarak ziyaretçilerini ağırlamaktadır.

Selanik'in Aya Dimitriya mahallesinde ve Apostolu Pavlu caddesi üzerinde 75 numarada bulunan müzenin hemen bitişiğinde Türk Konsolosluğu bulunmaktadır.
Atatürk Evi - Selanik

4. GÜN: Sabah erkenden valizlerimizi toplayıp, Thassos'a gitmek için otelden ayrıldık. Thassos'a akşam saatlerinde geçmek üzere plan yaptığımız için, önce Sithonia tarafında bulunan Vourvourou'ya gittik.

Karidi Plajı da yine doğallığın tam göbeğine oturtulmuş bir plajdı.
anlamiko - Gezi Notları

Burada da o güzelim denize karşı, frappe içmeden günü geçirmedim tabii ki.

Vourvourou'da biraz denize girdiken sonra Halkidiki'deki son saatlerimizi geçirmek üzere yine methini çok okuduğumuz Nikiti'ye doğru yola çıktık. Ama bir önceki günün rüzgarlı havası sahilin o bölümünü pek sevmiş olacak ki; denizin keyfini çıkarmamıza pek müsaade etmedi. Biz de sahilde yemeğimizi yiyip, Thassos tatilimize başlamak üzere arabamıza yerleştik.

Burada beni gerçekten çok etkileyen ve ilk defa deneyimlediğim için hem zihnimin hem de kalbimin en iç yerine sakladığım bir güzelliği paylaşmadan geçemeyeceğim. Sithonia'dan Kavala'ya gittiğimiz yol üzerinde (ki navigasyon üzerinden ilerliyoruz) çayırların bulunduğu bir araziden geçtik. Gözüme alabildiğine mor tarlalar ilişti, gayri ihtiyari camı açtım. İçeriye dolan taze lavanta kokusunu, o rengin güzelliğini kelimelerle ifade etmem inanın mümkün değil. Çok mutlu oldum, şu an bile burnumun ucunu sızlatan o narin koku, o görsel güzellik hep hatıramda kalacak.

Evet, ne diyorduk?
Thassos!

Thassos yani Taşoz Yunanistan'ın en kuzeyinde bulunan bir ada, bu coğrafi özelliği dolayısı ile gidiş ve pek tabii dönüş için feribot kullanmak zorundasınız (araç ile seyahat edenler). Burada iki alternatifiniz var; ya Kavala'dan ya da Keramoti'den feribota binmeniz gerekiyor. Biz biraz Kavala'yı da gezelim, akşam yemeğimizi de yiyip feribota binelim düşüncesi ile Kavala'yı tercih ettik.
- ama feribot günlerine yanlış baktığımız için son Kavala feribotunu kaçırdık ve Keramoti üzerinden feribota bindik-

Taverna Savvas Kavala'da sahil kenarında bulunan, Türkçe bilen güler yüzlü garsonları, leziz yemekleri ve şahane manzarası ile çok keyifli bir restoran.

Taverna Savvas - Kavala
Restoranın önündeki mini limandaki balıkçı sandalları çok sıcak ve samimi bir hava katıyor.
Yine kocaman porsiyonlar, tazecik mis salatalar, deniz ürünleri...

Karınlar yine davul gibi ve bol teşekkürlerle ayrıldık Taverna Savas'tan.

Keramoti'de feribot biletimizi aldıktan sonra tam da gün batımında Thassos'a gitmek üzere denizin üzerinde süzülmeye başladık.

Keramoti
Thassos'a vardığımızda ise güneş neredeyse batmıştı. Bize de Limenas Limanı'ndan otelimize gitmek kalmıştı.

Thassos
Thassos gezi notları devam edecek...