21 Ocak 2015

İzledim | Film: Whiplash

Whiplash

Yapım: 2014 - ABD
Tür: Drama - Müzik
Süre:107 Dak.
Yönetmen: Damien Chazelle

Oyuncular:  Miles Teller, J.K. Simmons, Melissa Benoist

Senaryo: Damien Chazelle

 IMDB Puanı: 8,7 / 10

Gelecek vaat eden genç bir bateristin, konservatuvardaki mentoru ile yaşadığı hırs, gözyaşı, öfke dolu ilişkinin hikayesi. 


MimE Notu: Bu yıla muhteşem filmler izleyerek başladığım için çok mutluyum.

Daha önce Miles Teller'ı hiç drama oynarken izlememiştim, hep gençlik / komedi filmlerinin kahramanıydı gözümde ve tam da bu nedenden ötürü bu kadar ağır bir senaryonun altından nasıl kalkacağı hakkında şüphelerim vardı. Benim cehaletimmiş, affedin a dostlar!

Hatta kendisinin 15 yaşından beri bateri çaldığını, sahnelerinin birçoğunu kendisinin oynadığını, çok az sahnede dublör kullandığını, haftada 3 gün, günde 4 saat ders alarak filme iyice kendini adadığını öğrendiğimde kendisine saygım -naçizane- daha da arttı.
Yani o davul çalarkenki acı hissi ve mimikler tamamıyla gerçek!



Filmin konusu okuduğunda sizi sarmayabilir, ne yani bu mu herkesin överek anlattığı film diyebilirsiniz. O zaman size tek önerim fragmanı bir kez dahi olsa izlemeniz olacaktır. Zira filmdeki buram buram hırsı sadece 40 saniyelik tanıtımdan bile anlayabilirsiniz.


Miles Teller'dan bahsetmişken, J.K. Simmons'ı es geçmek olmaz! Bu adam beni benden aldı. Filmi izlerken kendisine öfkelendim, şaşırdım, oyunculuğu karşısında büyülendim. O film boyunca izlediğimiz "tamam, kes!" hareketini her yapışında siz de sinir olacak, "bu adam karşımda olsa parçalarım" diyeceksiniz. Bu arada J.K. Simmons'ın Altın Küre Ödül Töreni'nde En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu küreciğini aldığını hatta En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu dalında Oscar adaylığı bulunduğunu da belirtmeden geçmeyeyim. 



Muhteşem jazz resitallerini izlediğimiz filmde verilen bir de mesaj var ki; onu da tüm yarışma ile sanatçı(!) olmak isteyenlere ithaf edelim. Sanatta başarı öyle kolay elde edilmiyor. İstemek, arzulamak yeterli değil. Çalışmak, kafayı takmak, tek bir notayı çalamadım / çıkaramadım diye bazen geceleri uyuyamamak, onunla yatıp onunla kalkmak gerekiyor.

Bu arada filmin En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu dalında Oscar adaylığının yanı sıra En İyi Film dahil 3 adaylığı daha mevcut.

Nefis film, nefis!


instagram: motionismyemotion

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder