27 Ocak 2015

Hamilelik Baş Ağrılarına Alternatif Çözüm Yolları

Herkesin farklı bir yapısı ve vücut işleyişi var.


Mesela hamileliğimin başından beri çoğu insanın nişane olarak yaşadığı mide bulantılarını yaşamadım ben. Ya da çılgın hamilelik hormonlarımın yol açtığı duygu selleri, "ben artık anneyim!!!" dalgalanmalarım da olmadı.



Sadece beni benden alan, kafama bir balyoz yemiş gibi hissettiren korkunç baş ağrıları yaşadım.

O tek kişilik bedenimdeki halimde regl olacakken bile rahatlıkla kullandığım ağrı kesiciler bu dönemde yasak. Delirmemek işten değil!


İlaç adı vermeyeyim ama zaten bu dönemde kullanılabilecek ağrı kesiciler sınırlı. O da yetişkin bir insanın dişinin kabuğunu doldurmayacak cinsten...



LÜTFEN!

Ben bu dönemde hep doktoruma sorarak ilerledim, en ufak bir ilaç almam gerektiğinde kendisine danıştım, lütfen siz de internetten her okuduğunuz ilacı kullanmayın. Sorununuz her ne olursa olsun, doktorunuza danışın. Gereksiz, bilmediğiniz ilaçlarla doldurmayın narin bedenlerinizi.



Madem ilaç kullanamıyordum, o zaman alternatif çözüm yolları aramanın zamanı gelmişti.
Neredeyse okuduğum akla ve mantığa yatan (!) tüm yolları denedim.


- Kafaya patates bağlamak:


Çiğ patatesi dilimleyip, bir tülbent yardımı ile şakaklarıma bağladım. Bir süre idare etti beni gerçekten. Hele hele hafif baş ağrılarımın dermanı oldu ancak şiddetli baş ağrılarında bana mısın demedi meret!










- Nane / okaliptüs yağı ile masaj yapmak:




Eşim sağ olsun hiç üşenmedi. Ne zaman başım ağrısa hem şakaklarıma hem de ayaklarıma masaj yaptı ancak bende yine işe yaramayınca bir süre sonra vazgeçtik bu sevdadan.











- Taze zencefil çayı yapmak:



Taze zencefili soyduktan sonra 2 - 3 dilimini 10 dakika kadar kaynattım ve içine limon sıktım. Baş ağrısının geleceğini hissettiğim an yapabilmişsem, çok faydasını gördüm. Ama yine o eşiği geçmişsem hiç işime yaramadı...












- Okaliptüs yağı yakmak:


Buhurdanlık: Boyner Ev
Göz bandı: Oysho


Ve karşınızda benim hayat kurtarıcım!

Tam zamanında hiçbir yerden okumayarak, tamamen kendi kendime keşfettiğim bir alternatif.
Nane / okaliptüs kokularını her zaman sevdiğim ve beni rahatlattığına inandığım için evde masaj için kullanamadığım okaliptüs yağını buhurdanlığa koyduğum suyun içerisine 2 - 3 damla kadar damlatıyorum. Mumunu da yakınca 10 dakika içerisinde odaya güzel bir okaliptüs kokusu yayılıyor. Gözlerime de geçiriyorum uyku gözlüklerimi... çok minicik de camı araladım mı? Vuruyorum kafayı yastığa! Yaklaşık bir saat içerisinde şükür geçiyor ağrım. Mis gibi uyanıyorum, üstelik herhangi bir ilaç almama da gerek kalmıyor.
Dedim ya hayatımı kurtardı.
Şükür!


instagram: motionismyemotion

4 yorum :

  1. ne kadar güzel anlatmışsınız.. çok geçmiş olsun ..sorununuza çözüm bulmanıza çok sevindim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler:) gerçekten çok iyi oldu, umarım sorunu olan herkese faydalı olabilmişimdir.

      Sil
  2. çok geçmiş olsun öncelikle...
    benim böyle bir sorunum olmasa da okaliptus yağını yakmayı deneyeceğim. Bu tür kokular beni de çok rahatlatıyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ağrı kesici kullanamadığım için bu yollara gittim, bence ilaç kullanmak istemeyen herkesin işine yarayabilir:):)

      Sil