21 Şubat 2015

İzledim | Film: Selma

Selma (Özgürlük Yürüyüşü)



 Yapım: 2014 - ABD
Tür: Drama - Biyografi - Tarih
Süre:128 Dak.
Yönetmen: Ava DuVernay
Senaryo: Paul Webb, Ava DuVernay 
Oyuncular: David Oyelowo, Tom Wilkinson, Carmen Ejogo, Tim Roth, Oprah Winfrey
IMDB Puanı: 7,7 / 10 

1965 yılında Alabama'nın (Amerika) Selma kentinde, rahip Martin Luther King önderliğinde başlayan siyahilerin eşitlik mücadelesi ve hak taleplerinin karşılık bulmasının anlatıldığı film.


MimE Notu: Bu yıl Oscar ödül töreninde en iyi film adaylığı bulunan 3. biyografi olmasının yanı sıra benim için sıkıcılığı ile de öne çıktı.
Martin Luther King'in yaşantısı çok ilgimi çektiği için (yazının sonunda biyografisi yer alıyor) özellikle izlemek istediğim bir filmdi ama benim için hüsran oldu. Filmin özellikle ilk yarısı çok ağırdı. Konu çok yavaş ilerledi ve o dönem yaşanılanların çok basit hatta sıradan bir biçimde anlatıldığına inanıyorum. (Bana bizim penguen belgeseli hikayesi gibi geldi. Belki benim beklentim fazlaydı, bilemiyorum.)


Film bu kadar ağır olmasına karşılık Martin Luther King'in hitapları bir o kadar ateşliydi ki; oralarda bir ayılıp "film bitmemiş yahu!" diyebildim. Gerçi hitabet yeteneği bu kadar kuvvetli bir adamın, bu özelliği de es geçilseydi Oprah Winfrey ve Brad Pitt'in yapımcılıkları iyice güme giderdi sanırım:)

Ben Oprah Wifrey'i ilk kez bir sinema filminde izledim ve inanın başarılı buldum.

Martin Luther King kimdir?*
Dr. Martin Luther King, Jr. (d. 15 Ocak 1929, Atlanta, Georgia; ö. 4 Nisan 1968, Memphis, Tennessee) bir Afrikalı-Amerikalı Baptistpapaz ve Amerikan yurttaş hakları hareketi önderi.
Dünya genelinde şiddet karşıtı ve ırksal eşitlik görüşleriyle tanınmaktadır ve 1964 yılında Nobel Barış Ödülü'nü kazanmıştır. Ayrıca,1977 yılında, ölümünden 9 yıl sonra, eski ABD başkanı Jimmy Carter tarafından Başkanlık Özgürlük Ödülü'ne layık görülmüş ve onuruna Martin Luther King Günü kutlanmaya başlanmıştır. King'in en bilinen ve etkili konuşması "Bir Hayalim Var"'dır.
(devamı için buraya lütfen)
* Vikipedi'den alıntıdır.


instagram: motionismyemotion

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder