19 Mart 2016

İzledim | Film: Spotlight

Spotlight 



Yapım: 2015 - ABD
Tür: Biyografi, Drama
Süre: 128 Dak.
Yönetmen: Tom McCarthy
Senaryo:  Tom McCarthy, Josh Singer
Oyuncular: Mark RuffaloMichael KeatonRachel McAdams
IMDB Puanı: 8,2/ 10

Massachusetts'de The Boston Globe isimli gazeteye editör olarak atanan Marty Baron (Liev Schreiber), okuduğu bir yazıdan hareketle gazetenin Spotlight ekibinden sübyancı kilise yönetimine karşı hikayeyi araştırmasını ister. Hikayeyi araştıran Spotlight ekibi 90'a yakın pederin kilisedeki çocuk tacizine karışmış olduğunu ortaya çıkarır ve olayı tüm açıklığı ile yayınlar.


MimE Notu: Spotlight gerçek yaşam hikayesinden senaryolaştırılarak beyaz perdeye aktarılan bir film. Yukarıda belirttiğim özeti okuduysanız ya da filmi izlediyseniz; olayların yaşanmış olabilme ihtimali bile kan dondurucu ve durumun yozluğu karşısında biraz geriliyorsunuz. Yani ya da ben hala böyle pisliklere alışamadım (çok şükür!). Oysa aç gazeteyi bizde her gün -ne yazık ki- benzer hikayeler var yani... | iç döküşün böylesi |

Filmdeki ismi ile Marty Baron yani Liev Schreiber'i böyle bir rolde gördüğüm için çok şaşırdığımı itiraf etmeliyim. Bana göre kendisi aksiyon filmlerinin oyuncusuydu yani en ilgi ile izlediğim karakter kendisiydi. Ortaya döktüğü gazeteci kimliği portresi de kendinden oldukça emin ve gerçekçiydi.
Bir de naçizane ben tipinden az biraz korktuğum için kendisinin, bu karakteri ile beni şaşkına düşürdü desem yeridir.


Marty Baron (Liev Schreiber)
Her filminde sıra dışı rollerde izlediğimiz Mark Ruffalo, bu sefer de idealist gazeteci rolü ile çıktı karşımıza. Ve o inatçı gazeteci rolünde o kadar iyiydi ki; insanlara iş hırsının verdiği gıcık ifade, her zaman işe hazır meraklı tavırlar... Mark Ruffalo'nun da bir Oscar heykelciği ile buluşmasını istemiyor değil gönlüm.


Michael Rezendes (Mark Ruffalo)
Michael Keaton ve Rachel McAdams'ın biraz arada derede kaldığını düşünüyorum. Sanki filmin hızını azaltmış gibi geliyor bana.

Filmin kast başarısının yorumunu ise sizlere bırakıyorum. Aşağıdaki linkte Reel Face yazan bölüm film oyuncuları, Real Face yazan bölüm ise hikayenin gerçek karakterleri.
www.historyvshollywood.com/reelfaces/spotlight/
Liev Schreiber mi yoksa Gene Amoroso mı ikiz gibi çözemedim.

Tüm bunlara rağmen, En İyi Film Oscar'ını almış olmasına şaşırdım mı?
Hem evet, hem de hayır.
Evet. Çünkü bu yıl daha iyi filmlerin olduğunu düşünüyorum.
Hayır. Çünkü Akademi gerçek yaşam hikayelerini ödüllendirmeyi seviyor.




Bir de... Belirtmeden geçemeyeceğim... The Spotlight ekibinin araştırıp köküne kadar indiği hikayenin gerçekliğinden tiksindiğim kadar yayınlanabilmiş olmasına da bir o kadar şaşırıyorum ve kıskanıyorum. Boşuna Pulitzer almamış bu ekip.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder