27 Mayıs 2016

İç Döküş | Sanırım Biz Delirdik

****** Birazdan okuyacağınız yazının bazı bölümleri çok sert ve rahatsız edici geliyorsa, işte o zaman hala umut var demektir. ******


Durum vahim.
İçler acısı.
Korkutucu.
Ürkütücü.

Ne oluyor bize?!
Çocukken korkuttukları "öcü"ler bile hafif kaldı her gün şahit olduğumuz saçmalıkların yanında.

Bir gün çocuğuna küfür ettiren bir kadına rastlıyoruz.
Çocuk öyle böyle değil, benim bu yaşımda bilmediğim küfürleri ağzını doldura doldura sallıyor! Bir de öyle bir mizansen yapmış ki annesiyle, ablası (ya da kim olduğunu anlayamadığım akrabası)... Kızın güya erkek arkadaşı varmış ve daha 4 yaşında bile olmayan çocuk, bu duruma izin vermediği gibi kıza Allah yarattı demeden vurarak ve küfür ederek karşı çıkıyor. Dayak yerken kikirdeyen abla ve onu videoya çekerken izleyen annenin o tuhaflıklarının ardında ne yaptığından bilmeyen o bebeğe üzülüyorum. Yasaları bilmem ama bence çocuk derhal aileden alınıp rehabilite edilmeli.
Ve ne yazık ki böyle başlıyor kadına saygı duymama, onu hor, hakir görme.
Her şey ailede başlıyor.
Her şey eğitimle ya da eğitimsizlikle başlıyor.
Ve yine ne yazık ki onu yetiştiren(!) de bir anne.

Ertesi gün otobüste yaşanan rezaleti okuyoruz. 
"Olamaz böyle bir şey, bu nasıl terbiyesizliktir?" tepkileri beklerken; "eee ne giymişti, neden yalnız seyahat ediyormuş o kız?" söylemleri ile karşılaşıyoruz.
Arkadaşım iyi misiniz?
Pantolon giydi diye her gördüğünüz kadının üstüne boşalacak kadar uçkurunuz gevşek mi sizin? Hiç mi nefsiniz yok? 
Nerede edep? Nerede adap? Nerede ar?
Sorarım size? 


Ya bugün izlediğim video?
Kadının biri 4 ya da 5 yaşında bir çocuğun (kuzeninin kızıymış) eline vermiş sigarayı (dikkatinizi çekerim, sigarayı tutturmuyor. Yanan sigarayı veriyor çocuğun eline.) ve çocuk içerken videoya çekiyor!
O minicik çocuğun "şekerim ben bunu kaç yıldır içiyorum? hahayyytt" şeklinde konuşmaları inanılmaz!
Neresinden tutsam elimde kalacak bu olayın en vahim durumu ise kadının bunu Instagram'a yüklemesi! Birkaç beğeni alacak diye çocuğa yaptırdığı şeye bakın hele.

Ya bi gidin arkadaşım ya!
Vallahi yeter oksijenimizi tükettiğiniz!

Biz böyle örnekler vermek de görmek de istemiyoruz artık! 
Bir bitin!

Kusura bakmayın ama bazı spermler bazı yumurtaları döllememeli!

Çok net!

4 yorum :

  1. İçim sıkışıyor.. hiç gazete televizyon sosyal medya açmasam diye düşünüyorum imkansız ki bu..dikkat ediyorum seçici olayım diyroum yine karşıma çıkıyor...kaçmak istiyorum.. ağır geliyor..
    bu kadar acı, cahillik, saçmalık, korkunçluk..
    psikolojim zaten narinken iyice kötü oluyorum bunlara..
    iyi dileklerimden, elimden geldiğince çevreme iyilik etmekten ve iyi kalpli vicdanlı bir çocuk yetiştirmeye çalışmaktan başka elimde yok bişi:( :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın...
      Ama olaylar o kadar acı ki; en sert mizaçlı insan bile kötü olur inan.

      Sil
  2. Bahsettiğiniz olayların hepsine aynı tepkileri veriyorum. Bunları gördükçe ve okudukça normalleşsin, hayatımızın bir parçası dahi olsun istemiyorum. Her yeni olay bir öncekini bastırıyor sanki. Uzak kalmak istiyorum ama mümkün değil. Bir türlü aklım almıyor. Erkekler, anneler, ablalar, o insanlar nasıl bu kadar insanlıktan yoksun olabiliyorlar anlamıyorum. Daha 24 yaşındayım ama nasıl çocuk yetiştiricem diye kara kara düşünmeye başladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki hepsi eğitimsizlikten... İçlerindeki boşluğu eğitimle, bilgi ile doldurmaktansa; nobranlığı tercih ediyorlar.
      Hiç karamsarlığa gerek yok, biz çocuklarımızı eğittikçe düzelecek her şey. Gelişmeye mecburuz. Başka şansımız yok.

      Sil