30 Mayıs 2016

İzledim | Film: Coherence

Coherence - Paralel Evren





Yapım: 2013 - ABD
Tür: Bilim Kurgu
Süre: 89 Dak.
Yönetmen : James Ward Byrkit
Senaryo:  James Ward Byrkit
Oyuncular:  Emily BaldoniMaury SterlingNicholas Brendon 


IMDB Puanı: 7,2/ 10


Akşam yemeğinde buluşan 8 arkadaşın, kuyruklu yıldız geçmesiyle yaşadıkları ilginç olaylar.

MimE Notu: Filmin konusu kesinlikle yukarıda yazdığım gibi basit ve boş değil. Kuantum ve paralel evren kavramlarını en yalın hali ile izlediğimiz filmin oyuncuları mevcut bir senaryoya bağlı kalmadan doğaçlama olarak oynamışlar. Türk izleyici ile 33. İstanbul Film Festivali'nde (2014) buluşmuş bu filmi, yeni izlediğim için kendimi öncelikle esefle kınıyorum.
Bu kadar az bütçe ve az oyuncu ile (filmin başından sonuna kadar 8 karakter dışında tek bir sinek bile görmedik) bu kadar doyurucu bir filmin çekilmiş olması da büyük başarı.
Buradan milyonlar harcanmış ama hiçbir gişe elde edememiş filmlere selam olsun!

Eğer kuantum ve/ya paralel evren gibi konulardan hoşlanıyorsanız, bu filmi kesinlikle çok seveceksiniz.




*** spoiler ***

Em'in filmin sonunda onca ev arasından olmadığını değil de mutlu olduğunu seçip, mutlu halinin yerine geçebilmek için kendisini öldürmesi de insanın kendi mutluluğu için neleri feda edebileceğini tekrar gözler önüne seriyor. 

*** spoiler ***


2 yorum :

  1. İzlemek için yeni filmlere bakıyordum. Bu o kadar çok dikkatimi çekti ki ilk sıraya koyacağım. :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de yakın zamanda izledim, harika bir film o kadar etkilendim ki yakında bir inceleme yazısı bile yazabilirim. Spoiler da güzel olmuş hani katılıyorum 😄.

    YanıtlaSil