5 Mayıs 2014

Günün en önemli öğünü: Kahvaltı

İster spor yapın, isterseniz yapmayın güne mutlaka kuvvetli bir kahvaltı ile başlamak boynumuzun borcu. Hayır bunu tabii ki ben söylemiyorum, uzmanlar söylüyorlar. Ne de güzel söylüyorlar ama?

Şahsen benim gibi günde en az 1 saat yüksek tempo spor, haftada ise 2 saat pilates yapan biriyseniz, yapacağınız kuvvetli bir kahvaltının önemi de çok büyük.

Ben bu pazartesiye güzel ve doyurucu bir omlet ile başladım.


Malzemeler:

- İki yumurta 
- Maydanoz 
- Lor peyniri

İsteğe bağlı olarak;

- Pul biber
- Karabiber
- Çörekotu










Bir yumurta ile diğer yumurtanın sadece beyazını güzelce çırptıktan sonra içerisine ince ince kıydığım maydanozları ekledim. (Bu aşamada maydanoz yerine dereotu da tercih edilebilir.) Vitamin ve mineraller bakımından son derece değerli lor peynirini de ilave ettikten sonra hem metabolizmayı hızlandıran hem de girdiği tüm yemeklere güzel bir lezzet katan pul biberi ve değirmen karabiberi de ekleyip, son bir kez çırptıktan sonra saf zeytinyağı ile yağladığım tavaya bu karışımı boca ettim.












E tabi kahvaltı çay olmadan olmaz. Bu aşamada da hem güçlü bir antioksidan olduğu hem de metabolizma hızlandırıcı etkisi olduğu için de ben tercihimi yeşil çaydan yana kullanıyorum.




Piyasada bulunan poşet çayların aksine, demlememe olanak sağlayan Çaykur Yeşil Çay (150 g) benim gibi düzenli yeşil çay tüketenler için oldukça avantajlı. Yalnız burada unutulmaması gereken bir nokta var: ister poşet olsun, ister benim gibi mini demlik kullanın isterseniz de porselen ya da toprak demlikte demleyin kendiniz demleyin, yeşil çay en fazla 2- 3 dakika demlenmelidir. Süre uzadığı takdirde çay olmaması gerektiği kadar acı olacaktır.

Çay demlenirken, omletim de piştiğine göre salatalık ve domatesin yanında bir dilim çavdar ekmeği ile güne başlayabilirim! 



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder