26 Mayıs 2014

Doodle zamanı!

Çocukluğumdan beri resim yapmayı çok sevmişimdir. Eskiden resim yarışmalarına katılır -ki en popüleri Milliyet Çocuk ya da Doğan Kardeş'ti-,  resimlerimin gazetede yayınlanmasının ve derece almış olmanın sonsuz mutluluğunu yaşardım. Annem ve babam bu sonsuz resim aşkımı makul karşılar, boyalarımı, çizim kalemlerimi ve kağıtlarımı eksik etmezlerdi. (şanslıydım vesselam!:))

Sonra sonra okul, üniversite, iş derken unuttum çizmeyi... Böyle bir hobinin varlığını bile unuttum hatta. Ta ki bir yıl önce annemin evinde 15 yaş resim defterimi bulana kadar. Elimdeki deftere kitlendim diyebilirim.

O çizimleri ben mi yapmıştım? 
Renkleri nasıl kullanmıştım?
Nasıl bir hayal gücüm vardı ve neredeydi şimdi?
Sorularım uzadı gitti... ve ben o gün tekrar çizmeye karar verdim!


İlk önce defter, çizim kalemi ve gazlı boyalarımı aldım. Eski resim defterimi atmaya kıyamadığı için saklayan anneciğim, şükür ki çok sevdiğim çizim şablonumu da saklamıştı.

Evet malzeme bakımından tamamdım. Sıra gelmişti çizmeye...Hiç yalan söylemeyeceğim: uzun bir süre elimde kalem boş boş defter sayfasına baktım. O bana baktı, ben ona baktım. Zihnimin o bölgesini öyle bir kapatmıştım ki, elimden bir şey gelmiyordu. 

Sonra yavaş yavaş çizmeye başladım. Beğendim tuttum, beğenmedim yırtıp attım ama fark ettim ki ben sadece desen çizmeyi ya da karalama yapmayı seviyordum! Modern ismiyle yeni tutkumun ismi DOODLE'dı.

Doodle İngilizce'den tam çevirmek gerekirse "karalama" demek. Doodle'ı bir nevi derste sıkılınca düşünmeden çizdiğimiz şekiller bütünü olarak özetleyebilirim sanırım. Bir konunuz yok. Ne isterseniz, nasıl isterseniz o!:)
bugün bir kuş çizesim varmış meğerse...
onu özgürlüğe uçurasım bir de...

Unutmadan; işin bir de Google Doodle boyutu var tabii. Hepiniz mutlaka görmüşsünüzdür, özel günlerde Google'ın açılış sayfası farklı şekil ve tasarımlarda karşımıza çıkar. İşte bazı özel günlerde ülkelere göre değişiklik gösteren Google logosu tasarımlarına da yine "Doodle" ismi veriliyor. Google Doodle'lar 1999 yılından bu yana Google'ın kurucuları Larry Page ve Sergey Brin tarafından Google ana sayfasını renklendirmek ve ilgi çekmek için kullanılıyor.

Ülkemizde yapılan bir kaç logo örneğini ise aşağıda paylaşıyorum.
29 Ekim - Doodle
Yeni Yıl / 2014 - Doodle
Barış Manço Doğum Günü - Doodle


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder