28 Haziran 2014

Sosyal Soru(n)mluluk - (RED)

Evet aynen başlıkta okuduğunuz gibi bir kişiliğim var: tam bir sosyal sorunluyum!

*Her gün iyi bir şeyler yap*


Şirketlerin yaptığı kurumsal sorumluluk projelerine de, derneklere de, bireylere de saygım sonsuz. Herhangi bir ürün alacağım zaman kurumsal ya da dernek işbirlikleri olan markaları tercih etmeye de özen gösteriyorum. 


Şirketlerin çoğu bu yardımları pr kaygısı ile yapsa da, en azından kayıtsız kalmadıklarını bilmek bir vatandaş olarak içimi rahatlatıyor. 


Sosyal sorumluluk duygum tabii ki sadece satın alma ya da tüketim ile kısıtlı değil. Sokakta yardıma muhtaç bir hayvan görsem de, ona kötü davranan bir insan (ne kadar insansa artık) görsem de müdahaleden hiç çekinmem. Benim için bu olgu "vicdan" değil. Böyle yetiştirildim. Ailem çocuk-büyük, yaşlı-genç, siyah-beyaz demeden; ırk, din, dil farkı ve cinsel tercih gözetmeksizin tüm canlılara sonsuz saygı duymayı ve empati kurmayı öğretti. Bundandır ki; haksızlığa dayanamayan sosyal sorum(n)lu bir tip oldum ben.


Gel gelelim bu yazımın sebebine...


Dün -söylemesi ayıp- Ipadime kılıf almak için Caddebostan Pupa Bilişim'e gittim. Apple markalı tüm kılıfların nefis renkleri vardı ve çok kararsız kaldım. Kırmızı mı? Mavi mi? Pembe mi? 


Ta ki satış görevlisi Kırmızı Apple ürünlerinin satışından elde edilen gelirin bir kısmının sokak çocuklarına gittiğini söyleyene kadar... Hani bir tabir vardır ya "işte beni orada satın aldı" diye; işte hissettiğim tam olarak budur. 


Daha önce Apple'a dair böyle bir proje hiç duymadığım için, eve geldiğimde biraz araştırma yaptım.


Satış elemanı hatalı bilgi vermişti. Apple sokak çocuklarına değil, AIDS hastalarına yardımda bulunuyordu ve (RED) isimli nefis bir projenin parçasıydı!

(RED) hakkında

Kısaca bahsetmek gerekirse; (RED) belirli marka işbirlikleri ile yürütülen ve projede yer alan markaların özel ürünlerinin satışından elde edilen gelirin %50'sinin AIDS ile savaşmak üzere bağışlandığı bir sosyal sorumluluk projesi.


(RED) Manifesto


Manifestosunun üzerine çok düşünülmüş ve vurucu olduğuna inancım ise baki kalacaktır.
(RED) manifestosu aynen şudur:

"Her nesil bir özelliği ile anılır
Haydi biz AIDS olmayan bir nesil sunalım."

2006 yılından bu yana yürütülen proje ile 250M $ gelir elde edilmiş ve bu rakamın % 100'ü AIDS ile savaşmak üzere bağışlanmış.

Proje dahilinde güncel işbirliği yapılan markalar ise şöyle;




- SAP
- Head

Artık Apple sayesinde ben de bu projenin bir parçasıyım. Gerçekten sonsuz teşekkür ederim.

Proje ürünlerinin üzerinde (PRODUCT)RED logosu bulunuyorwww.red.org


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder