20 Nisan 2015

Ev Yapımı Lor Peyniri

Biz sporcuların gözdesidir lor peyniri.
Yüksek protein değeri sayesinde afiyetle tüketmeye bayılırız. Omlete de yakışır, salataya da...


Görsel kaynak: www.hurriyetaile.com


Ufaklığın hayatımıza gireceğini öğrendiğimizden beri ise yoğurdu da evde kendim mayalamaya başladım. Ama aksilik bu ya... Geçen seferlerden birinde kesildi süt. 

[Burada bir itiraf gelsin hemen: Ben süt bozukmuş nidaları ile isyan ederken, "bozuk değildir" dedi annem, "kesilmiştir" dedi. 
Süt kesilmesi ne demek pardon?!
Meğersem bozulmaya yüz tutmuş süt, kaynatıldığında kabarmazsa kesilirmiş. Aşağıdaki görselde olduğu gibi tabiri caizse çapak çapak kalır, akışkanlığı gidermiş. Nereden bilsin bu kul bunu?]


Ev Yapımı Lor Peyniri

3 litre sütü birden atmaya da kıyamıyor insan. İmdadıma annecim yetişti şükür. "Lor yap o zaman, mis gibi yersiniz" dedi. 

Ben?
Lor peyniri?
Daha yoğurt yapmaya yeni başlamışım, fazla değil mi bu bilgi şenliği bana?

Çok da basitmiş aslında....

Malzemeler:
- Kesik süt:)
- 3 çorba kaşığı sirke
- 2 tatlı kaşığı tuz
- Tülbent ya da süzgeç

Öncelikle kaynattığınız ve kesik olan sütü bir kez daha bu kez içerisine tuz ve sirkeyi ekleyerek kaynatıyorsunuz.

Süt iyice kaynadıktan sonra bir tülbentin içine döküp, güzelce süzdürüyorsunuz. Bende tülbent olmadığı için süzgecin içine süzdüm ve üzerini bir kapakla örterek bu şekilde 6 - 7 saat beklettim.

Sonuç aynen aşağıdaki gibi oldu:)



Hiç fena değil, değil mi? 
Çok da lezzetli oldu hani.
:)

Size de afiyet olsun!

1 yorum :

  1. Peynirin her çeşidini çok severim..yapmam lazım hep eringenlik yapıyorum..
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil