25 Nisan 2015

Gebe Eğitimi

Ben öyle çocuk bakımı, alt bezlemesi, yedirmesi, içirmesi bakımından bilgili (ve de sonsuz ilgili) anne adaylarından değilim. Hamileliğimin 36. haftasındayım ama hala da olamadım ne yazık ki.
Tabii bu cahilliğim bir şey öğrenmeye çabalamadığım anlamına da gelmiyor ancak deli danalar gibi de beynime bilgi enjektesi yapmaya çalışmıyorum. Bu bir süreç. Olduğu gibi kabullendiğim için sakince ilerlemek en iyisi diye düşünüp, bu şekilde davranıyorum.

Dün de eğitimin içeriği çok hoşuma gittiği için Central Hospital Kozyatağı'nda düzenlenen gebelik eğitimine katıldım.




Eğitimin içeriği iyi düşünülmüş ve planlanmıştı ancak programda belirtilen zaman skalasına bağlı kalmakta zorlanmalarının yanı sıra değişiklik yapılan program hakkında hiçbir bilgi vermeden başka bir eğitime geçtiler. (Örneğin biz fizyoterapisti beklerken, kadın doğumcu geldi ve anlatmaya başladı. Kimse de sonradan gelip, fizyoterapistin neden programdan çıkarıldığına ya da programın devam işleyişi hakkında ile ilgili bir bilgi paylaşmadı)

Neyse...
Aşağıda da görebileceğiniz üzere program içeriği (benim için) kafi idi.


1- Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı / Anne Sütü ve Emzirmenin önemi
2- Beslenme ve Diyet Uzmanı / Gebelik ve lohusalıkta beslenme
3-  Uzman Bebek Hemşiresi / Uygulamalı bebek banyosu ve bebek bakımı
4- Bebek Bakımı Sorumlu Hemşiresi / Yenidoğanın Özellikleri
5- Doğum Koçu / Doğumun başladığını gösteren işaretler ve lohusalık bakımı
6- Fizyoterapist / Gebelik dönemi egzersizleri (EĞİTİM GERÇEKLEŞMEDİ)
7- Anestezi Uzmanı / Ağrısız (Epidural) normal doğum
8- Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı / Gebelik Süreci ve Doğum
Özellikle anne sütü ve emzirmenin önemi, bebek banyosu ve bakımı, doğumun başladığını gösteren işaretler konulu eğitimlerin uzmanlarının anlatım yöntemleri ve iletişim güçleri gerçekten çok başarılı idi. (altı çizili eğitimler) Bu eğitimler sırasında finallere hazırlanan öğrenci gibi not tuttum resmen.
Burada bir itirafın tam zamanıdır: Bebeği yıkama konusunda ciddi korkularım var! İMDAT!
Eğitim ile ilgili en çok hoşuma giden şeylerden biri ise doğumhane ziyareti oldu. Özellikle benim gibi normal doğum yapmayı arzulayan anne adaylarının kafasındaki bir çok soru işareti silindi.
Bu nedenle de tüm eğitimcilere içten bir teşekkürü borç bilirim:)
Eğitim çıkarımlarım:
1- Katılımcıların çoğunun ilk gebelikleri ve çoğu insan benim gibi çocuk bakımını konusunda uzmanlardan öğrenmeyi tercih ediyorlar.
2- Katılımcılar çok fazla şehir efsanesi dinlediği ve her şeyi internetten okumaya alıştıkları için yanlış bilgilere inanmış ve gereksiz kaygı yaratmışlar.
3- Çok kaygılı hamilelerle yan yana gelmemek lazım. Hele bu sürecin normal olduğunu düşünüyorsanız, birileri boğazınızı sıkıyormuş gibi hissedebilirsiniz. Sonuçta sizin de içinizde bir "can" var ve kaygılanmaya çok çok çok yakınsınız.
Siz de Central Hospital'de bir eğitime katılmak isterseniz aşağıdaki takvimden faydalanabilir, kaydınızı annebebek@centralhospital.com adresinden yaptırabilirsiniz.
instagram: motionismyemotion

1 yorum :

  1. Ben de katılmıştım ve çook keyif almıştım :)
    mutlu haftalar
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil