21 Ağustos 2014

Omega 3 Salatası

Sağlıklı bir beslenme düzeni için haftada en az 2 kere balık tüketiminin çok önemli olduğu beslenme uzmanları ve doktorlar tarafından sürekli vurgulanıyor. 

B'nin -benim kocam- deniz ürünlerine alerjisi olduğu için ne yazık ki ben sadece porsiyon balık alıp tüketebiliyorum. Bu nedenle de tercihim omega 3 yağ asitleri bakımından en zengin balıklardan biri yani SOMON (diğer omega 3 zengini ise uskumru).

Somon ayrıca spordan sonra tüketebileceğiniz süper faydalı gıdalardan biri. Bu özelliği ile de benim gibi her gün spor yapan biri için biçilmiş kaftan kendisi.

Ama tabii ki bu değerli besini kızartma yaparak öldürmüyoruz. Fırın ya da ızgara yapılmış olarak tüketiyoruz.

Hazırlama süresi: 40 dakika

Malzemeler: Dolabınızda sevdiğiniz ne varsa?

Bugün benimkiler...
- Somon
- Kıvırcık salata
- Roka
- Taze soğan
- Domates
- Kuru yaban mersini - Cranberry
-  Kapari

Somonu önceden ısıtılmış fırında 200 derecede, 40 dakika yağlı kağıt üzerinde pişirdim. Fırına atmadan önce üzerine kapari ve limon dilimi koydum. Hafif ekşilik verdikleri için ben bu şekli ile çok seviyorum. 

Dolabımda olan sebzeleri kıyıp üzerine kuru yaban mersini ekledim. 

Neden yaban mersini?Bir kere ekşi tatlı arası harika bir lezzeti var ve salatalara çok yakışıyor.Ayrıca çok da iyi bir antioksidan ve idrar söktürücü. Kısacası her zamanki gibi hem sağlıklı hem de lezzetli.


Pişmiş somonu da salatanın üzerine ekleyip, limon ve zeytinyağı gezdirdim.

İşte bu kadar basit...

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder