11 Ağustos 2014

Sporsuz hayat neden bu kadar nankörsün?

İtiraf ediyorum: Uzun tatil, bayram derken yaklaşık 1 aydır hiç "düzenli" spor yapmadım.
Evet yüzdüm. Hem de çok yüzdüm ama bir antrenman programı gibi değildi işte... sadece eğlenmek ve serinlemek için yapılan bir eylemdi tatilde.

O kadar yemeğe ve içmeye aldığım 1,5 kiloyu yaklaşık bir hafta içerisinde sistemin dışına atmayı başardım ama bu vücut spor yapmaya o kadar alışmış ki... bildiğiniz salmış kendini.

Bu yüzden artık eski halime ve yaşam tarzıma dönme zamanım geldi!



Gün 1

Workout: T25 - Alpha - Cardio + Turbo Fire - Stretch 10 Class
Toplam Süre: 35 dakika


Şu bir ayda vücudum o kadar hamlamış ki; bazı hareketlerde Tania yani T25'in modifier - yardımcısının yaptığı hareketleri yapmak zorunda kaldım. Ama vazgeçmedim ve 25 dakikayı bitirdim!

Half - tuck jump hareketinde herkes çift bacak zıplarken, Tania - en sağda - sıra ile tek bacağını karnına doğru çekiyor.
Bu programdan bağımsız olarak ise Chalene Johnson'ın yarattığı Turbo Fire programının 10 dakikalık Stretch Class 10 bölümünü yaptım. Kaslarımı birden ve bu kadar hızlı çalıştırmışken, yapılan streching sadece kasların gerginliğini azaltmasına yaramıyor aynı zamanda güç ve hız artışı da kazandırıyor.

Ayrıca spor sonrası yapılan stretching yani soğuma kasların hızlı toparlanmasına ve sonraki egzersiz programları için kramp ve sakatlanmaları azaltmaya yardımcı olur.

Turbo Fire - Stretch Class 10
T25'da olduğu gibi Turbo Fire'da da modifier var. Burada da zorlandığınız yerde Alee Baytan - en sağda - devreye giriyor.

Şu an hissettiğim kalf (baldır) ve de quadriceps (üst bacak) sızısından rahatlıkla yarın sabah itibari ile bacak ağrısı ile uyanacağımı söyleyebilirim.

Ama müstahak bana!
Bir de Perşembe akşamki pilates dersinden sonra görün beni! 
EYVAH!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder