8 Eylül 2014

İzledim & Okudum | Game of Thrones

Taht Oyunları yani daha bilinen adı ile Game of Thrones izlemeye de okumaya da doyamadığım bir seri.

Şu ana kadar yayınlanan 5 bölüm ve 9 kitap var.
1. Kitap: Taht Savaşları
2. Kitap: Kralların Çarpışması -  Kısım 1
3. Kitap: Kralların Çarpışması - Kısım 2
4. Kitap: Kılıçların Fırtınası - Kısım 1
5. Kitap: Kılıçların Fırtınası - Kısım 2
6. Kitap: Kargaların Ziyafeti -  Kısım 1
7. Kitap: Kargaların Ziyafeti - Kısım 2
8. Kitap: Ejderhaların Dansı - Kısım 1
9. Kitap: Ejderhaların Dansı - Kısım 2




Yazar: R.R. Martin
Çeviri: Sibel Alaş
Yayınevi: Epsilon

MimE Notu: En sevdiğim kitap serilerinin başı. Kitapların kurgusuna,  birbirini doğuran hikayelere ve geçişlerine, karakter ve durum betimlemelerine, en önemlisi ise bu hayal gücüne hayranım. Bence bu çok az insana bahşedilen muhteşem bir yetenek. Amerikalıların deyimi ile "gift". 
Hani hep deriz ya "bu karakter ölürse kitap/dizi/film biter" diye. İşte bu seride öyle bir bitiş yok... Tam tersine yepyeni hikaye başlangıçları var ve ölmez dediğimiz karakterleri hepsi ölebiliyor. Her şey her zaman "belirsiz". 

Kitaplar bu kadar başarılı da dizi değil mi? Game of Thrones kesinlikle çok büyük bir emeğin sonucu. 
Geçen sene sezon başlamadan -ki 2015'de 5. sezonu izleyeceğiz- diziye dair belgesel gibi bir şey izlemiştim. Dizide oyuncular haricinde gördüğümüz tüm eşyaların nasıl yapıldığını anlatıyordu. Kıyafetlerden tutun kılıçlara, tabaklardan tutun kitaplara hatta kitap yapraklarına kadar hepsi özel yapılıyor. Ayrıca diziyi izlerken kesinlikle ve kesinlikle bu uymamış, ben böyle hayal etmemiştim diyebileceğiniz bir detay yok. Her şey en ince ayrıntısına kadar okunmuş, sindirilmiş ve uyarlanmış.

Kitaplar ve dizi arasında yüzde 100 bir eşleşme olmadığını da söylemem lazım. Yani Taht Oyunları birinci kitap diye birinci sezon sadece ilk kitabı anlatmıyor, içinde Kralların Çarpışması'ndan da detaylar olabiliyor. 

Ben 4. sezon bitmesine rağmen hala Kılıçların Fırtınası'nı okuyorum. 

Azimliyim, tüm seri bitecek! 


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder